SET tager sin egen medicin

SET ta’r sin egen medicin
– og hjælper også gerne dig videre

SET har fået ny strategi. Som en naturlig følge af dette, planlægges efterfølgende en kommunikationsstrategi.

Og hvorfor så egentlig det?
Det korte svar er, at vi har brug for en klar profil og målrettede kanaler for at få vores budskab ud.

Sammensat organisation
SET er nemlig en sammensat organisation med mange målgrupper: medlemmer og Skiveegnens erhvervsliv generelt, iværksættere, turister, investorer, studerende – for bare at nævne nogle.

Vi skal ramme den rigtige målgruppe
Det gælder om at holde tungen lige i munden, så de rette budskaber kommer ud til de rette målgrupper – via de rette kanaler.

Og hvad gør vi så – rent praktisk
Med  en lille kommunikationsgruppe som tovholder, lægger vi faste ugeplaner for, hvad vi  vil fortælle – hvordan og til hvilke medier. Endvidere måler vi
løbende, om vores budskaber når ud til modtagerne – dels på de digitale medier dels via overvågning af trykte medier.

En klarere profil
I SETs tilfælde skal en kommunikationsstrategi gerne skabe en skabe en profil, så modtagerne får kendskab til SET og SETs værdier – og til, hvad vi kan og gør.

Ikke kun os selv
I SETs tilfælde gælder det jo ikke bare om at give et klart billede af SET, men i lige så høj grad at kommunikere budskabet om, hvad vi kan og gør for vores primære målgrupper.

 

 

TRE GODE RÅD:

Find inspiration
Vi håber med dette fokus på kommunikation at kunne inspirere dig mht. din egen kommunikation.

Hold øje
Hold også øje med SETs hjemmeside og nyhedsmail, hvor vi løbende lægger nye kurser ind, der ofte har fokus på praktiske kommunikationsemner: webshop, facebook, storytelling m.m.

Fortæl os din historie
Fortæl os gerne din egen gode historie. Vi hjælper gerne med at få den bragt videre ud i “verden”.

I dette nummer af SET NEWS kan du læse om, hvordan SET griber kommunikationen an – og ikke mindst, hvordan vi har mulighed for at hjælpe dig og din virksomhed med at få de gode historier ud: