Hvad ville der ske, hvis du fortalte, hvad du kan og gør?

[leder]
Hvad ville der ske, hvis du fortalte, hvad du kan og gør?

Den, der lever stille, lever godt…
Det var tidligere en udbredt holdning i erhvervslivet, at ydmyghed lod sig belønne. Men det har ændret sig, verden har åbnet sig og i dag er branding, kommunikation og markedsføring en prioriteret indsats i langt de fleste virksomheder. Konkurrencen er      hård, og det er nødvendigt at være synlig og at være kendt. Og det gælder ikke kun for afsætning af varer og ydelser, det gælder også på inputsiden.

Hvad gør DU for at medarbejderne vælger dig?
Erhvervslivet vil i de kommende år opleve en stigende efterspørgsel efter kvalificeret arbejdskraft, og i en tid med knaphed på en række kvalifikationer, bliver det købers marked – ingeniører, programmører, elektrikere, murere og andre med en erhvervsrettet uddannelse vil kunne vælge og vrage blandt jobtilbuddene. Hvad gør DU, for at de vælger netop din virksomhed?

Vi skal i fællesskab øge attraktiviteten
Rekruttering er den enkelte virksomheds opgave, men vi kan gøre meget som egn for at øge attraktiviteten. I fællesskab kan vi søge for, at de unge vælger uddannelser, der er brug for fremover – dvs. erhvervsuddannelser. Og vi skal sikre, at Skiveegnen er attraktiv for unge at vende tilbage til, når de skal vælge job, bosætte sig og stifte familie. Det gør SET bl.a. ved at skabe relationer mellem erhvervslivet og de unge i form af praktikopgaver, virksomhedsbesøg, projektforløb, challenge camps, workshops m.v.

Få dit budskab ud
De gode historier skal fortælles, for de er med til at brande vores egn. Vi har rigtig mange spændende virksomheder, der ikke er kendte udenfor kommunegrænsen – og hvordan skal en jobsøgende få øje på din virksomhed, hvis de aldrig har hørt om dig? Her kan du bl.a. bruge de sociale medier til at få bud-skabet ud og måle udbyttet.

Vækst og ambitioner lokker
En skarp profil på egnens erhvervsliv er ligeledes med til at tiltrække virksomheder og investorer udefra – de tiltrækkes af vækst og ambitioner.

Vi fik fortalt 18 gode historier
Skive Business Awards er et godt eksempel på gode historier, der fortjener at blive fortalt. Vi havde 18 nominerede til årets prisuddeling. Det var 18 gode historier, der bragte stoltheden frem.

Men der er mange flere
Men der er uendelig mange flere gode, spændende og lærerige historier at fortælle.

Den, der lever stille, lever godt – men hvor længe?
Vi har meget at være stolte over. Stå frem – fortæl, hvem du er, og hvad din virksomhed kan tilbyde.

 

I dette nr. af SET NEWS kan du læse om, hvordan SET griber kommunikationen an – og ikke mindst, hvordan vi har mulighed for at hjælpe dig og din virksomhed med at få de gode historier ud: